Föreläsare: Göran Adlén
Sälj mindre – älska mer
Hur ska vi egentligen möta framtidens kund? En kund som är påläst och som inte vill mötas av en säljare som vill sälja utan hjälpa kunden att handla istället. Hur ska vi möta en kund som är mindre lojal mot varumärken och som är beredd att byta varumärke om det inte motsvarar deras krav på kvalitet?
Gårdagens sätt att sälja fungerar inte idag och ännu mindre imorgon. Kraven förändras och den traditionella säljaren kommer att bytas ut mot en kärleksfull butler som hjälper kunden att ge en upplevelse och den extrema servicen.
Idag är nätet inblandade i nästan alla köp. Vi samlar information själva om vad vi tänkt köpa. Ibland handlar vi varan på nätet, ibland i en fysisk butik. Gränserna håller på att suddas och vi kan inte längre prata om e-handel och fysisk handel utan bara om handel.
Det här är en Göran Adlén-föreläsning som visar på hur företagen måste börja förstå de nya kundgrupperna och som måste förändra sitt sätt att möta kunden. Nyckelorden är kunskap och kärlek om man ska lyckas i framtiden. Det är precis det som den här föreläsningen handlar om. Sälj mindre, älska mer och öka lönsamheten.
BIO:
Göran Adlén – föreläsare, författare och trendspanare. I femton år har Göran varit en av landets absolut med efterfrågade och bokade föreläsare. Han har vunnit flera stora talarpriser och fick 2014 Narrenpriset som delas ut av Svenska Eventakademin.
Göran har varit projektledare, VD, creative director och copy på flera namnkunniga byråer. Samtidigt som han undervisat på IHM i marknadsföring och marknadsanalys. Förutom att Göran föreläser på heltid har han också hunnit med att skriva åtta böcker, starta webTV-formatet ”Trend-TV” 2009 och har femton år i rad genomfört populära trendrapporter och lett ett antal förändringsprojekt för olika företag och organisationer.