Årets Konferensanläggning i Nacka

2020: Yasuragi

Motivering:

Yasuragi öppnar dörrarna efter renovering och står sig starkare än någonsin. Ett genomtänkt koncept, med hållbarhet i fokus, gör helhetsupplevelsen till någonting utöver det vanliga. Nya matkoncept, med klimatsmart mat, placerar Yasuragi helt rätt i tiden. Oavsett små eller stora möten, på egen hand eller i grupp, gör ett besök på Yasuragi susen för såväl kropp som själ. En varumärkesbärare för Nacka, nationellt som globalt.

2019: Skepparholmen Nacka

Motivering:

I kreativ, naturskön och välgörande miljö driver Skepparholmen Nacka 
en konferensanläggning i hållbar skandinavisk anda. De är prisbelönta, 
miljömärkta samt kravcertifierade och med sina blodsockersäkra konferenser 
tar de ett nytt grepp om maten och konferensgästernas hälsa.
Skepparholmen Nacka är belägen mellan hav och sjö och har tre 
glimrande ledord: Härligt, Hållbart och Omtänksamt – två stycken 
H och ett O vilket bildar den kemiska beteckningen för vatten = H2O.
En riktig stolthet för Nacka och ett föredöme för andra.

2018: Vår Gård Saltsjöbaden

Motivering:

I vacker omgivning omsluten av Baggensfjärden, med en konstsamling 
i världsklass och med kvalitet ut i minsta detalj är årets vinnare en 
verkligt värdig sådan. En flerfaldigt belönad upplevelse som både 
engagerar, involverar och inspirerar och som gör ditt möte till det allra 
bästa. Människor i hela landet har en anledning att besöka Saltsjöbaden. En riktig stolthet för Nacka och ett föredöme för andra.

2017: Yasuragi

Motivering:

En alltigenom högklassig upplevelse – både vad gäller spa, restaurang, mötesrum och hotellrum. Här finns de bästa förutsättningarna för alla typer av möten. Med en medveten strategi och tydliga mål där hållbarhet genomsyrar hela organisationen – från ledarskap till källsortering av matavfall – är Yasuragi ett föredöme för andra. Yasuragi lockar människor från hela världen och bidrar till att stärka Nackas varumärke. En stillsam oas som blandar det svenska skärgårdslandskapet med japaninspirerad anda.

2016: Skepparholmen Nacka

Motivering:

När konferensmarknaden viker och konkurrensen hårdnar växer Skepparholmen Nacka som mest. Fördubblat resultat. Fördubblat antal privatgäster. Fördubblat antal medarbetare. Knepet? Personlig service, uppfräschad fastighet, nytt spa, unika träningsmöjligheter, KRAV-märkt krog, hållbarthetsarbete i framkant – allt viktigt som får gästerna att längta tillbaka.