Föreläsare: Per Schlingmann
Livet efter pandemin
Världen frigör sig från en lång dvala, hur kommer din organisation att hantera återgången? Hur hittar man tillbaka till sin position när man kastats in i framtiden? Hur hittar ditt företag rösten som leder till framgång?
Per kommer till Nacka Företagarträff för att prata om pandemins inverkan på samhället och ekonomin och hur man kan ta vara på de nya möjligheter som följer.
Coronapandemin visar återigen att vi lever i en tid av osäkerhet – och möjligheter. Till skillnad mot många andra menar Per Schlingmann att det inte handlar om att vänta in det som kallas det nya normala. Istället handlar det om att se till situationen som den är och ta vara på de möjligheter som uppstår i nuet. De som agerar i krisen kommer att vara vinnarna efteråt. Vi befinner oss i en tid av det nya onormala där det handlar om att ständigt vara nyfiken och agera.
I denna föreläsning redovisar Per Schlingmann sin analys av hur Coronakrisen påverkar världen, Sverige och förutsättningarna för företag och ledarskap. Han menar att vissa av förändringarna som följer, som kommer att bli beständiga, är att likna vid en tidsmaskin. Kampen mot viruset förflyttar oss med ett lappkast flera år fram i tiden, inte minst när det gäller digitalisering och hur globaliseringen utmanas. Andra effekter är mer pandemirelaterade, psykologiska och tillfälliga.
BIO:
Per Schlingmann är en av Skandinaviens mest framgångsrika talare, kommunikatörer och strateger. Med en enastående kombination av att leda genom radikal förändring och att utveckla nya sätt att kommunicera på navigerar Per sina lyssnare genom framtiden.
Han ger centrala insikter om strategisk kommunikation, branding, konsumentbeteenden, företagskultur med mera till sin publik.
Schlingmann är både ett inflytelserikt namn inom politiken som näringslivet. Under 00- och 10-talets valkampanjer var Per ett av huvudnamnen bakom förnyandet av Moderaterna som anses vara en av anledningarna till deras valsegrar. Hans sätt att synliggöra och utmärka sig har lett till att han utsetts till en av Sveriges Superkommunikatörer.
Per Schlingmann har tillsammans med Kjell A. Nordström skrivit bästsäljarna Urban Express (2014) och nu senast Corona Express (2021). I den beskriver han effekterna av Corona-pandemin och hur den blev en tidsmaskin.
Schlingmann har byggt sin framgångsrika karriär inom kommunikation och PR på en utbildning inom nationalekonomi från Göteborgs universitet. Utöver det har han startat ett antal framgångsrika företag och innehaft ledande positioner på flertalet företag.